fredag den 11. september 2015

Første Hangout med MIL gruppen i går. God snak om elevers reflektion, og hvornår kan vi "slippe" lærerstyringen af netop reflektionen, eller hvornår skal vi starte med reflektionsarbejdet i skolen. Eleverne skal jo præsenteres for det at reflektere, og det er vigtig at guide dem i startfasen, så de senere i deres skoleliv kan reflektere over egen læring, eller læringsproces. Jeg er så småt i gang med elever i 5. klasse, der i Classroom tænker over/svarer på tre udsagn:
- Nævn en god ting fra ugens arbejde.
- Nævn en mindre god ting.
- Er der noget jeg kunne gøre bedre/anderledes.

Glæder mig til at fortælle om mine erfaringer.

2 kommentarer:

  1. Hej Thomas - sikke et morgenmenneske!

    Glad for din sammenfatning af vores lille teté a teté og for at få gentaget dine reflektions-begynder-spørgsmål.

    God cykeltur.

    SvarSlet
  2. Tiden passer ikke. Jeg skrev indlæget ved 14 tiden, og kan ikke finde tidszone i settings. Jeg takker, det ser ud til at blive godt vejr. :)

    SvarSlet